Byty
Ať už kupujete, prodáváte nebo dostáváte městský byt zde najdete všechny potřebné informace.

Rychlé užitečné informace
Získal/a jsem městský byt
Získali jste městský byt a nevíte co vše je potřeba? Připravili jsme pro vás nejčastější dotazy.
Ihned po obdržení rozhodnutí o přidělení bytu na MěÚ se dostavte do kanceláře Bytservisu Sušice s.r.o. na adrese Příkopy 86 v Sušici. Společně s rozhodnutím si připravte i své spojovací číslo (SIPO). Pokud SIPO nemáte zřídíte si ho na každé pobočce České pošty na počkání. Po předložení rozhodnutí o přidělení a SIPA vám vyhotovíme nájemní smlouvu a evidenční list. V evidenčním listě budou nastaveny zálohy na teplo, vodné/stočné, služby a nájemné. Celková částka bude navedena na SIPO.
Městské byty se platí výhradně přes SIPO.
SIPO doklad můžete zaplatit v hotovosti na kterékoli provozovně České pošty, cena za hotovostní úhradu je 28 Kč.
Platbu SIPO lze uhradit také jednorázovým příkazem k úhradě podaným ve Vaší bance ve prospěch účtu 156080780/0300. Uvedete variabilní symbol (najdete v přední části pro ten měsíc, za který jednorázovým příkazem platíte) a jako specifický symbol své spojovací číslo.
Dalším bezhotovostním způsobem hrazení SIPA je povolení k inkasu. Své bance dáte svolení k inkasu SIPO. Ve stanovený den banka zaplatí z Vašeho účtu platbu SIPO, převede ji na účet České pošty, která platbu zpracuje a jednotlivé platební položky následně převede na účty příjemců. Cena za platbu SIPO inkasem včetně zaslání dokladu SIPO poštou je 18 Kč a cena za platbu SIPO inkasem včetně zaslání dokladu SIPO e-mailem je 5 Kč.
Pokud vám nebylo doručeno SIPO v inkasním měsíci navštivte pobočku České pošty, kde vám doklad znovu vytisknou a můžete jej ihned uhradit. Pokud platba v inkasním měsíci vůbec neproběhla přijde další měsíc doporučeně upomínka. Oproti klasickému SIPU je na upomínce uveden pouze nájem! Ostatní platby např. televizní a rozhlasový poplatek zde uvedený není.
Poslední možností úhrady dlužného nájmu je v hotovosti v kanceláři Bytservisu.
Městské byty jsou hrazeny zpětně tzn., že pokud se nastěhujete od 1.1. tak nájemné za měsíc leden bude placeno v únoru, nájemné za únor bude hrazeno v březnu atd…
Nájemní smlouva společně s evidenčním listem slouží jako podklad pro přihlášení se k trvalému pobytu. Nájemce má dle Smlouvy povinnost se přihlásit k trvalému pobytu. Bydlící uvedení v evid. listě společně s hlavním nájemcem se mohou také přihlásit. Přihlášení k trvalému pobytu je možné až od 1.dne platnosti Smlouvy.
Byt se předává k poslednímu dni měsíce.
Byt musí být vyklizený a čistý. Stěny místností musejí být bílé, bez tapet nebo polystyrénových a dřevěných obložení.
V bytě zůstanou funkční zařizovací předměty jako jsou osazené pevné dveře, vodovodní baterie, umyvadlo, WC, vana, příp. sprchový kout a boiler.
Podlahy jako PVC, VINIL, plovoucí podlaha, dlažba musí v bytě zůstat. Koberce je třeba odstranit a podklad pod nimi vyčistit.
Elektřinu a plyn prosíme neodhlašovat, předávající dodá Smlouvu o dodávce energií nebo poslední vyúčtovací fakturu za energie technikovi, kterému bude byt předávat, a ten pak zajistí odhlášení energií.
Termín vrácení
Lze domluvit osobně nebo telefonicky s technikem Bytservisu
Fyzické předání
Provede se osobní prohlídka bytu, případně se sepíše zápis o závadách k úhradě. Provede se odečet vodoměrů SV a TV, měřičů tepla, elektřiny a plynu. Předávající odevzdá, po kontrole funkčnosti, klíče od vchodu, bytu, sklepa, sušárny, kolovny, poštovní schránky.
Byt v osobním vlastnictví
Koupili jste byt do osobního vlastnictví v objektu který spravujeme?
Nový vlastník má povinnost nás bez zbytečného odkladu informovat o:
Nabytí vlastnictví jednotky, svém jménu a bydlišti
Počtu osob, které budou byt užívat
Předat nám e-mail a telefon pro budoucí komunikaci
Stavy studené a teplé vody a tepla nejsou potřebné.
Nově SVJ (správcovská firma) nemá povinnost při převodu bytové jednotky na nového vlastníka vypořádat dlužné nebo přebývající příspěvky nebo zálohy s původním vlastníkem. V tomto případě na nového vlastníka jednotky přejdou veškeré dluhy původního vlastníka nebo přeplatky.
Nevíte si rady?
Kontaktujte nás s dotazem a my vám rádi pomůžeme.
